Gates prezentuje paskowe układy przenoszenia mocy w elektrycznych jednośladach na EICMA

Gates

Producent zaawansowanych technologii paskowych zaprezentuje zalety wykorzystania pasków z włóknem węglowym w rozwijającym się sektorze elektrycznych jednośladów na najważniejszych targach motocyklowych na świecie International Motorcycle and Accessories Exhibition (EICMA), które będą się odbywać w Mediolanie w dniach 5-10 listopada.

Technologia elektrycznych jednośladów gwałtownie się rozwija i zwiększa swój udział w światowym rynku. Według branżowej analizy przeprowadzonej przez Gates, jedna trzecia wszystkich jednośladów sprzedanych w 2019 roku będzie elektryczna. Firma Gates, która wprowadziła kordy z włókna węglowego już w 2003 roku, dostrzegła szansę na szybsze przejście do elektromobilności.

Wiemy, że nasze przekładnie paskowe są idealne zarówno dla klientów, jak i producentów pod wieloma względami: cichej pracy, całkowitego kosztu, trwałości i konserwacji – mówi Joe Menzel,General Manager w Gates Global Mobility Business.

Na EICMA Gates zaprezentuje swoją nową rodzinę kół zębatych do napędów elektrycznych. Gates jest kojarzony głównie z paskami, ale doskonale radzi sobie także z projektowaniem i produkcją kół zębatych, które wspierają wykorzystanie pasków na rynku jednośladów. Używanie kół zębatych opracowanych przez Gates zapewnia optymalne działanie napędu i jest gotowym, zintegrowanym rozwiązaniem dla producentów elektrycznych motocykli i skuterów. Na EICMA zaprezentowanych zostanie wiele przykładowych zastosowań w elektromobilności.

Jeden dzień przed rozpoczęciem EICMA, czyli 4 listopada, kierownictwo Gates wystąpi na Ricardo Motorcycle Conference z prezentacją pt. „Techniczne porównanie innowacji napędowych dla jednośladów elektrycznych i ICE”. Na prezentacji zostaną przedstawione nowe trendy i technologie obecne na rynku elektrycznych jednośladów oraz porównanie optymalnej pracy pasków w stosunku do łańcuchów, wraz ze wzrostem mocy silników i stopniową rezygnacją z silników piastowych w skuterach na rzecz silników z większym momentem obrotowym i większą wydajnością, które zwiększają zasięg pojazdów.

–Ze względu na cichą pracę silników elektrycznych dźwięk łańcucha staje się lepiej słyszalny, a to powoduje wzrost zainteresowania cichszymi paskami wykonanymi z zaawansowanych polimerów – wyjaśnia Menzel.

Inżynierowie Gates przedstawią także nowoczesne rozwiązania z dziedziny materiałoznawstwa wykorzystywane w paskowych układach przenoszenia mocy, w tym m.in. przewagę kordów węglowych nad aramidowymi oraz wykorzystanie specjalnych kół pasowych Gates opracowanych na potrzeby rowerów (również elektrycznych), które są teraz również używane w motocyklach i skuterach.

Na stoisku Gates na EICMA będzie można obejrzeć najnowocześniejsze i technologicznie najbardziej zaawansowane jednoślady z napędem paskowym, w tym m.in. Cake Kalk, motocykl elektryczny Zero SR/F oraz elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem Nicolai G1 EBoxx E14. Zapraszamy dziennikarzy na stoisko Gates nr C77 w hali nr 18.

Źródło: Gates

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę