Nowości Hondy w 2017 na wystawie EICMA

Honda
8.11.2016

Nowy X-ADV i rocznicowy (25-lecie) CBR1000RR Fireblade przewodzą w nowościach Hondy w 2017 na wystawie EICMA.

7 listopada o godz. 19:00 w budynku Spazio Davide Campari w Mediolanie odbyła się konferencja Hondy EICMA. Konferencję rozpoczął Prezes Honda Motor Europe, Pan Katsushi Inoue, dumnie wjeżdżając na Hondzie nowej CB1100 na środek sceny. Następnie Dyrektor Generalny Honda Motor Europe, Vito Cicchetti zaprezentował nowości Hondy na rok 2017. Na scenę po kolei wjeżdżały skutery Vision110, SH125i i Forza125, motocykle CRF250L, CRF250 RALLY, CB650F, CBR650F oraz CBR1000RR Fireblade. Nastepnie dyrektorzy Honda Racing Corporation, Shinji Aoyama oraz Tetsuhiro Kuwata zaprezentowali kierowców wyścigowych Hondy na rok 2017, w tym mistrzów świata: Marc'a Márquez'a, Tim'a Gajser'a oraz Toni'ego Bou. Na koniec projektanci Daniele Lucchesi oraz Maurizio Carbonara opowiedzi o procesie twórczym przy nowym typie motocykla Hondy, a na scenę wjechała omawiana Honda X-ADV. Konferencja Hondy była dynamiczna i pełna efektów wizualnych.

Jednak to nie koniec niespodzianek od Hondy. Dyrektor Generalny HME, Vito Ciccheti zapowiedział absolutną premierę dwóch konceptów Hondy, która odbędzie się 8.11 o godz. 10:00 podczas targów EICMA. Wiemy jedynie tyle, że koncepty będą pochodzić z segmentów Street oraz Adventure.

X-ADV
X-ADV to nowy typ motocykla, który kontynuuje długoletnią tradycję Hondy w poszukiwaniu innowacyjnych produktów, które spełnią oczekiwania klientów. Pojazd łączy wizerunek SUV’a ze stylistyką off-road i najwyższą specyfikacją , którą zapewniają zaawansowane zawieszenie o dużym skoku, duży rozstaw osi, hamulce z cztero-tłoczkowymi zaciskami i wysoki moment obrotowy dostarczany przez dwucylindrowy silnik o poj. 745 cm3 i skrzynię biegów DCT*. X-ADV wyposażono w regulowaną przednią szybę (5 stopni), schowek na off-roadowy kask, osłony dłoni na kierownicy, rajdowy multifunkcjonalny wyświetlacz LCD, centralną stopkę i system Hondy Smart Key. Design stworzono we włoskim centrum R&D Hondy, doskonale łącząc poczucie wolności z jazdy motocyklem z typową dla Włochów stylistyką i lekkością.

CBR1000RR Fireblade
Nowy CBR1000RR Fireblade dołącza do zaawansowanych wersji SP i SP2 tworząc trio Fireblade podkreślające 25 rocznicę stworzenia sportowego motocykla, który zdefiniował ten segment. Wszystkie zmiany skupiały się na poręczności i zwinności prowadzenia z mottem przewodnim „Totalna Kontrola”, 90% części zostało poprawionych, zmniejszono wagę do najniższej w klasie na poziomie 195 kg. Usprawniony silnik generuje większą o 8 kW moc, poprawiając o 14% współczynnik mocy do wagi do rekordowej wartości. W 2017 roku Fireblade otwiera Nowy Etap Totalnej Kontroli z pełnym pakietem elektroniki uzupełnionym żyroskopowym systemem ABS, kontrolą momentu obrotowego HSTC (Honda Selectable Torque Control), mapami zapłonu i hamowania silnikiem (Selectable Engine Brake and Power Selector). Wszystkie opcje mogą być precyzyjnie regulowane dzięki systemowi Riding Mode inspirowanym wersją uliczną motocykla z Motogp – RC213V-S.

CRF250L i CRF250 Rally
Rok po wprowadzeniu CRF1000L Africa Twin, rodzina motocykli off-road ponownie się powiększa. Każdy CRF to obietnica przygody, nowych doświadczeń, które zaczynają się tam, gdzie asfalt się kończy. Maszyna klasy On-Off CRF250L przybliża te marzenia każdemu kierowcy. Model 2017 z mocniejszym silnikiem spełniającym normę Euro 4 oraz zmienionym układem dolotowym i wydechowym, wyłączalnym ABS łączy stylistykę typową dla motocykli crossowych w wersji R z przystępnością w prowadzeniu. Rodzina CRF została powiększona o całkowicie nowy model CRF250 Rally (inspirowany dakarową wersją CRF450 Rally), który oferuje jeszcze większe właściwości off-roadowe, 10-litrowy zbiornik paliwa, duże przednie tarcze hamulcowe, powiększony rozstaw osi i duży prześwit. Stylistyka dakarowa w połączeniu z osłonami na dłonie, wyższą szybą zapewnia dobrą osłonę przed powietrzem, co czyni z CRF250 Rally doskonałą maszyną do jazdy – nieważne czy dookoła bloku czy świata.

CB650F i CBR650F
4-cylindrowy naked CB650F jest kontynuacją długiej tradycji w Hondzie produkcji motocykli średniej wagi o doskonałym balansie pomiędzy osiągami silnika a pracą zawieszenia. Model 2017 otrzymał wiele zmian, które nadają mu ostrzejszego wyglądu i agresywniejszych cech ulicznego wojownika. Nowy układ dolotowy i wydechowy zwiększają moc o 3 kW, a krótsze przełożenia biegów zwiększają osiągi w średnim zakresie obrotów. Silnik jest mocniejszy i głośniejszy, zmienione zawieszenie przednie Showa i przednie hamulce nie tylko przesuwają pozycję kierowcy, ale również poprawiają poręczność i łatwość prowadzenia. Agresywna stylistyka z ostro zarysowanymi liniami odsłania silnik, wygląd uzupełniają lampy w technologii LED. Na 2017 rok zmieniono również wersję super sport CBR650F. Zaprojektowano nowe owiewki, poprawiając aerodynamikę, stylistyka jest bardziej agresywna, a motocykl bardziej kompaktowy i nawiązuje wyglądem do nowego CBR1000RR Fireblade. Podobnie jak w CB650F, zmieniono hamulce, zawieszenie Showa, dodano lampy LED. Mocniejszy silnik generuje bardziej donośny dźwięk.

Vision, Forza 125 i SH125i
Trzy istotne modele w szerokiej skuterowej ofercie Hondy zostały również zmienione na 2017 rok. Vision został wyposażony w silnik Hondy typu eSP z poprawionymi osiągami, momentem obrotowym i mocą w całym zakresie. Duża podłoga, zmienione położenie stóp i nowy przód poprawiają komfort. Poprawiono także zawieszenie i hamulce. Nowa stylistyka nadaje skuterowi bardziej nowoczesny wygląd. Najlepiej sprzedający się w Europie skuter klasy premium Forza 125 otrzymał dodatkowe wyposażenie podkreślające luksusowy charakter pojazdu: system Smart Key, poprawione zawieszenie tylne i opony Michelin City Grip. Skuter SH125i, z dużymi kołami, płaską podłogą – najlepiej sprzedający się skuter w Europie w 2016 roku** – również wyposażono w system Smart Key. Przednie i tylne lampy LED nadają sportowego i eleganckiego charakteru. Skuter wyposażono w ładowarkę do telefonów i powiększono powierzchnię bagażową.

Pozostałe modele – nowa kolorystyka i spełnienie normy emisji spalin Euro 4.
Ponadto, wiele modeli Hondy będzie dostępnych w nowych malowaniach. Wszystkie pojazdy w ofercie będą spełniały restrykcyjną normę emisji spalin Euro4.

CRF1000L Africa Twin – dostępna będzie także w nowym malowaniu Candy Prominence Red – motocykl, który sprzedał się już w 10 000 sztuk od momentu wprowadzenia go na rynek w 2016 roku.

VFR1200X Crosstourer – przygotowano nowe kolory: Pearl Glare White i Candy Prominence Red – luksusowy motocykl z silnikiem V4 w klasie Sport Adventure

VFR800X Crossunner – nowe malowania to: Matte Ballistic Black Metallic i Candy Prominence Red – średniej wagi motocykl w stylistyce crossover z doskonałym silnikiem V4

VFR800F – nowy kolor: Digital Silver Metallic przygotowany dla tego motocykla z klasy Sport Touring.

Integra, NC750X i NC750S – wszystkie 3 modele będą dostępne także w nowym malowaniu Candy Prominence Red.

CB500X – nowe kolory: Sword Silver Metallic, Nitric Orange i Candy Rosy Red – ten średniej wagi motocykl, doskonały dla użytkowników z prawem jazdy A2 będzie również spełniał normę Euro4, podobnie jak CBR500R I CB500F.

SH300i – nowe malowania: Lucent Silver Metallic, Pearl Splendor Red.

SH Mode 125 – nowe malowania: Matte Techno Silver Metallic, Candy Nobel Red, SE Matte Pearl White I Matte Black.

MSX125 i CB125 – dwa popularne miejskie modele otrzymały ABS lub CBS.

* Ponad 60 000 klientów zakupiło motocykle z DCT od wprowadzenia ich na rynek w 2010 roku. W 2016 roku 51% klientów wybrało wersję DCT nawet, gdy była dostępna wersja manualna
** Ponad 14 000 sztuk sprzedano w okresie styczeń / wrzesień

O Autorze

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę