Vision 110 dołącza do szerokiej gamy skuterów i motocykli Hondy dla kierowców z prawem jazdy kategorii A1

Honda

Honda Motor Europe ma przyjemność zaprezentować unowocześniony i odmieniony model Vision 110 – kolejny w ofercie jednośladów na nadchodzący sezon 2021.

21YM VISION 110

Miejski skuter Hondy, który po raz pierwszy pojawił się w Europie w 2012 roku, zawsze oferował wysoką jakość wykonania dostępną w rozsądnej cenie. W wersji na rok 2021 odświeżono stylistykę pojazdu, a także zredukowanie jego wagę o 2 kg (do 100 kg), co uzyskano głównie dzięki udoskonalonej ramie „enhanced Smart Architecture Frame” (eSAF). Zmodernizowany, chłodzony powietrzem silnik SOHC „enhanced Smart Power” (eSP) zużywa teraz o 5% mniej paliwa, przy czym zachował on popularny system Idling Stop. Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów.
skuter Honda
Vision 110 to ósmy model Hondy z grupy maszyn wymagających prawa jazdy kategorii A1 i ostatni, który został poddany zmianom na rok modelowy 2021. Popyt na motocykle i skutery o małej pojemności sprostał trudnym wyzwaniom roku 2020: do września sprzedaż maszyn służących głównie do dojazdów do pracy, utrzymała się na niezmienionym poziomie, a w okresie od czerwca do września odnotowała 30% wzrost (w porównaniu z analogicznymi okresami poprzedniego roku).

Honda, jako największy na świecie producent motocykli i skuterów, od dawna stara się zachęcić nowych klientów szeroką gamą maszyn, do których prowadzenia wymagane jest jedynie prawo jazdy kategorii A1. Firma utrzymuje też 21,2% udziału w europejskim rynku jednośladów służących do krótkodystansowych, codziennych dojazdów. Systematyczne inwestycje w badania, rozwój i produkcję przez cały 2020 rok, zaowocowały zróżnicowaną ofertą Hondy – od podstawowego, ekonomicznego środka transportu, po wymarzone przez motocyklistów maszyny najwyższej klasy, o wysokich osiągach. Chociaż każdy z jednośladów ma swój własny, niepowtarzalny styl i charakter, wszystkie łączy bogate wyposażenie, praktyczność, niskie zużycie paliwa, wysoka jakość wykonania i radość z jazdy, którą dają kierowcom.  

 
Pozostałe siedem modeli Hondy na rok 2021, wymagających prawa jazdy kategorii A1:

PCX125

Przedstawiony w listopadzie, najlepiej sprzedający się w Europie w 2020 roku skuter o pojemności 125 cm3, doczekał się ewolucyjnych zmian stylistycznych, wyposażono go w większy schowek pod siedzeniem, port ładowania USB-C i system bezkluczykowy Smart Key. Moc jest dostarczana przez nowy, udoskonalony czterozaworowy silnik Smart Power Plus (eSP+), wyposażony obecnie w układ HSTC (Honda Selectable Torque Control). Nową ramę połączono z tylnym zawieszeniem o większym skoku, zastosowano też większe opony.

Forza 125

Sportowy skuter o pojemności 125 cm3, w wersji na rok 2021, został zaprezentowany w październiku wraz z nowym, większym rodzeństwem, Forza 750 i Forza 750. Maszyna zyskała kosmetyczne zmiany, które dodają jej atrakcyjności i poprawiają aerodynamikę. Zakres elektrycznej regulacji szyby zwiększono o 40 mm, a wbudowana w schowek ładowarka USB zwiększa wygodę użytkowania. Silnik eSP otrzymał wsparcie systemu kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC).

SH Mode

Zaprezentowany w listopadzie, modny skuter SH mode, tworzony z myślą o frajdzie z jazdy, w wersji na rok 2021 otrzymał nowy reflektor LED, ulepszoną ramę Smart Architecture Frame (eSAF) nowej generacji, udoskonalony, czterozaworowy, chłodzony wodą silnik SOHC Smart Power Plus (eSP+) oraz opony pozwalające na obniżenie zużycia paliwa. Kierowca ma do dyspozycji nowy schowek z portem USB, znajdujący się w desce rozdzielczej, większy schowek pod siedzeniem oraz system bezkluczykowy Smart Key.

SH125i

Od dawna jeden z najpopularniejszych skuterów w Europie – w tym roku, w tabeli sprzedaży skuterów o pojemności 125 cm3, ustępujący tylko modelowi PCX125 – został zmodernizowany już w wersji na rok 2020, a dzięki przeprojektowanej ramie, może zaoferować ponad 50% więcej miejsca w schowkach. Czterozaworowy silnik zapewnia większą moc w górnym zakresie obrotów, lepsze przyspieszenie, a także mniejsze zużycie paliwa.

CB125R

CB125R to mały motocykl, o wielkich ambicjach. Najmniejszy z modeli Neo Sports Cafe, o pojemności 125 cm3, w wersji na rok 2021 został przedstawiony w listopadzie. Dzięki nowemu, 4-zaworowemu silnikowi DOHC dysponuje większą mocą i momentem obrotowym, doczekał się też ważnej modernizacji zawieszenia – jest pierwszym motocyklem o pojemności 125 cm3, w którym zastosowano zaawansowany widelec 41 mm Showa „Separate Function” Big Piston (SFF-BP) USD.

CB125F

Przedstawiony we wrześniu model CB125F w wersji na rok 2021, został gruntownie przeprojektowany, tracąc aż 11 kg masy. Silnik eSP o niskich stratach tarcia („enhanced Smart Power”), pozwala na zmniejszenie o 30% zużycia paliwa, przy jednoczesnym utrzymaniu wcześniejszych osiągów i ponad 700 km potencjalnego zasięgu.  Wyposażenie nowego motocykla obejmuje reflektor LED, podstawkę centralną i cyfrowy zespół wskaźników (w tym ECO).

MSX125 Grom

Lubiany, mały jednoślad zyskał nową nazwę, odświeżony styl retro, łatwo zdejmowane panele nadwozia (prostota personalizacji) oraz nowy, mocniejszy, chłodzony powietrzem silnik z pięciobiegową przekładnią. Udoskonalony zespół wskaźników LCD zawiera obrotomierz i sygnalizację załączonego biegu.

Źródło: Honda Motor Europe

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę