Najnowsze z Raporty
Raporty
Ranking rejestracji jednośladów w grudniu 2022 roku
W grudniu 2022 r. zarejestrowano w Polsce 1243 nowych motocykli i motorowerów. To wynik o 17,02% mniejszy niż w poprzednim miesiącu i o aż 46,95% mniejszy niż przed rokiem. Łącznie w ciągu minionego roku wydziały komunikacji zarejestrowały w swoich bazach 35 324 jednoślady, czyli o nieco ponad 3% więcej niż rok wcześniej.
Aktualności
Rejestracja jednośladów we wrześniu
We wrześniu 2022 roku zarejestrowano 2434 nowe jednoślady. Jest to o 124 sztuki mniej niż przed rokiem oraz o 1168 sztuk mniej w porównaniu z sierpniem bieżącego roku. Od początku 2022 roku zarejestrowano 30 710 jednośladów. W porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. było to więcej o 9%. W ogólnej liczbie jednośladów ponad 68% to motocykle: 20 998 szt. (+16,6% r/r). Motorowerów przybyło 9712 (-4,4% r/r).
Raporty
Indyjski rynek motocykli rozpędza się
Sprzedaż motocykli na rynku w Indiach zdecydowanie przyśpiesza. W trzecim kwartale (lipiec, sierpień) wciąż utrzymuje się dodatni trend. Do końca sierpnia br. sprzedano w Indiach 10,4 mln sztuk motocykli, co stanowi wzrost o 1,3 mln i 13,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Prognozy na cały 2022 rok wskazują, że będzie on najlepszy z ostatnich trzech lat.
Raporty
Coraz więcej motocykli - raport
Z rynku docierają do nas informacje, że mamy boom na motocykle. Skutery i najmniejsze jednoślady powoli przestają cieszyć się popularnością, ponieważ kierowcy nauczyli się już motocykla i przeszli na coś większego. Jak jest rzeczywiście z liczbą motocykli na rynku?
Aktualności
Rosyjska inwazja na Ukrainę wpływa na światowy przemysł motocyklowy
Globalna branża motocykli w latach 2012–2021 na światowym rynku (obejmującym motorowery, skutery, podwozia i wszystkie typy motocykli) odnotowała stałe 1,5% rocznej stopy wzrostu. Wojna rosyjska z Ukrainą zmniejsza krótkoterminowe wolumeny, ale zwiększa średnioterminowe oczekiwania przemysłu dwukołowego.
Aktualności
Euro 5, Covid-19 – branża motocyklowa nie ma łatwo
Od początku tego roku również w świecie motocykli obowiązuje nowa, bardziej restrykcyjna norma Euro 5. Jednak to nie jej wprowadzenie wywróciło do góry nogami sytuację w branży. Potężny wstrząs, zwłaszcza na rynku nowych jednośladów, był spowodowany rozprzestrzeniającą się pandemią Covid-19. Na szczęście wydaje się, że najgorsze mamy już za sobą i firmy działające na rynku motocykli będą stopniowo odrabiać straty z tegorocznej wiosny.
Aktualności
Koronawirus najbardziej dotyka rynek najmniejszych jednośladów
Trwająca pandemia Covid-19, w tym także wprowadzone przez rząd restrykcje, mocno wpływają na różne sfery naszego życia. Wśród poszkodowanych znalazł się również rynek motocykli, który w marcu powinien zacząć mocno się rozpędzać, a tymczasem mieliśmy do czynienia z załamaniem sprzedaży. Największe spadki zanotowano w klasie najmniejszych jednośladów.
- 1
- 2