Jak podwyższyć lub obniżyć zawieszenie w motocyklu

Jak podwyższyć lub obniżyć zawieszenie w motocyklu Larsson

Problem z wysokością siedziska w motocyklach doświadczany jest przez kierowców od wielu lat. Zbyt niski wzrost kierowcy jest problemem podczas postoju np. przed sygnalizatorem. Zbyt wysoki, dla odmiany, to ogromny dyskomfort podczas dłuższych wyjazdów. Na szczęście wymyślono stosunkowo tani i bezpieczny sposób radzenia sobie z tym tematem.

Oferta firm TRW i MFW zabezpiecza zapotrzebowanie wielu właścicieli najpopularniejszych motocykli w specjalne elementy obniżające lub podwyższające tylne zawieszenie. W zależności od modelu pojazdu są to czasem specjalnej konstrukcji detale z blachy nierdzewnej, czasem sprężyny, a innym razem złożone elementy łożyskowane. Co ważne, tego typu ingerencja w konstrukcję motocykla, wymaga zastosowania detalu homologowanego. Wszystkie produkty firm TRW i MFW mają taką homologację.

Należy przy tym pamiętać, że obniżenie wysokości tylnego zawieszenia może skutkować problemami z boczną stopką. Należy bezwzględnie skontrolować, czy nie należy zmodyfikować przy tej okazji jej konstrukcji. Zazwyczaj taka modyfikacja nie jest konieczna, ale producenci uczulają na ten aspekt.

Z racji na bezpieczeństwo użytkowników producent zaleca, aby montaż ww. elementów został przeprowadzony w profesjonalnym warsztacie motocyklowym, dysponującym odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w montażu tego typu elementów.

Elementy obniżające i podwyższające zawieszenie można kupić u przedstawicieli firmy Larsson.

Źródło: Larsson

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę

Najbliższe wydarzenia