Najnowsze z Naprawa i obsługa
Naprawa i obsługa
Cel, pal!
Świeca zapłonowa odgrywa ważną rolę w silnikach benzynowych: odpowiada za zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jakość zapłonu wpływa na kilka aspektów, które mają ogromne znaczenie zarówno dla prowadzenia pojazdu, jak i dla środowiska. Obejmują one płynną pracę, osiągi i wydajność silnika, a także emisję substancji szkodliwych w spalinach.
Naprawa i obsługa
Utracone napięcie
Problemy z instalacją elektryczną motocykli to temat przewodni niemal każdego sezonu. Zróżnicowanie awarii jest na tyle duże, że trudno jednoznacznie określić, który układ wymaga większego zaangażowania mechanika warsztatu motocyklowego. Punktem wyjścia powinno być jednak sprawdzenie stanu akumulatora, alternatora i instalacji ładowania, gdyż to właśnie te podzespoły i systemy są odpowiedzialne za stabilne napięcie zasilania niezbędne do pracy poszczególnych odbiorników w jednośladzie.
Naprawa i obsługa
Zanim wyruszą w trasy
Wyjątkowo łagodna zima (przynajmniej w większości regionów naszego kraju) sprawia, że coraz więcej motocyklistów decyduje się na wcześniejsze niż zazwyczaj wyciągnięcie swojej maszyny z miejsca jej snu zimowego. A to oznacza wzmożony ruch w warsztatach motocyklowych, gdyż przed rozpoczęciem sezonu wiosenno-letniego niezbędne jest wykonanie odpowiedniego serwisu, a nie wszystkie czynności motocykliści są w stanie wykonać we własnym zakresie.
Naprawa i obsługa
Jak wykorzystać oscyloskop w diagnostyce motocykli?
Oscyloskop cyfrowy to narzędzie niezbyt popularne przy naprawie motocykli, skuterów czy quadów i – mimo ogromnych możliwości pomiarowych – niedoceniane. Jednym z głównych powodów tego stanu rzeczy jest wysoki stopień doświadczenia konieczny do obsługi tego urządzenia. Początek sezonu motocyklowego może jednak stać się doskonałą okazją, aby zapoznać się z oscyloskopem i rozszerzyć możliwości warsztatu o jego aktywne wykorzystanie.
Naprawa i obsługa
Kiedy i jak naprawiać oponę motocyklową?
Panuje przekonanie, że opony motocyklowej nie powinno się naprawiać, ale ma to uzasadnienie tylko, gdy motocykla używa się wyczynowo i w sporcie. Wtedy każda naprawa opony może mieć znaczenie. W przypadku użytkowania motocykla na co dzień i w niewyczynowy sposób oponę można naprawić w razie przebicia. Ale – żeby nie było tak różowo – nie każde uszkodzenie jest naprawialne.
- 1
- 2